Gibanje za zdravje z nordijsko hojo

Gibanje je tako kot hrana, voda, svež zrak, svetloba in počitek ena osnovnih človekovih potreb, saj je človeško telo narejeno za gibanje. Pridobitve moderne dobe (prevozna sredstva, stroji, sodobni načini komuniciranja) nas silijo v pretirano sedeč način življenja. Zaradi vsakodnevnih obveznosti in stresa se radi predamo pasivnim oblikam počitka (ležanje, gledanje televizije, branje časopisa). Telesna neaktivnost, še posebej, če je povezana tudi s preobilno prehrano in drugimi dejavniki tveganja (kajenje, stres, prekomerno uživanje alkohola), pomembno vpliva na razvoj t.i. civilizacijskih bolezni.

Z redno telesno aktivnostjo:

  • zmanjšujemo tveganje za razvoj civilizacijskih bolezni (debelosti, zvišanega krvnega tlaka, raka na debelem črevesu in dojki, presnovne bolezni - sladkorne bolezni tipa II, zvišane vrednosti krvnih maščob),
  • zmanjšujemo tveganje za nastanek osteoporoze,
  • ohranjamo zdrave kosti, močne mišice in gibljive sklepe,
  • zmanjšujemo tveganja za bolečine v križu in v kolenih,
  • izboljšamo držo,
  • povečamo življenjsko energijo,
  • zmanjšamo učinke stresa, depresijo, strah,
  • omogočimo druženje in tako zmanjšujemo osamljenost,
  • ohranjamo normalno telesno težo,
  • povečamo samozavest.

Za izboljšanje zdravja in počutja je priporočljiva vsakodnevna telesna aktivnost, ki naj traja vsaj 30 min. Če nam obveznosti ne dopuščajo 30-minutne telesne aktivnosti v enem intervalu, jih lahko razdelimo v manjše intervale po 10-15 minut. Veliko ljudi misli, da je telesna dejavnost za zdravje le vodena športno-rekreativna vadba in aktivna vadba v centrih za fitness. Vse, ki tovrstne vadbe ne marajo, se bojijo, da je ne bi zmogli ali jim čas in morda finančno stanje tega ne dopuščata, lahko razveselimo. Poleg športnih dejavnosti so zdravju koristne tudi oblike gibanja, ki so del našega vsakdana, npr. hoja in različna domača opravila (sesanje, pomivanje oken, vrtnarjenje). Vendar nam bodo več veselja in sprostitve najverjetneje nudile različne športno-rekreativne dejavnosti.
Če ste bili do sedaj neaktivni je priporočljivo, da začnete počasi. Za začetek spremenite le nekaj vsakodnevnih navad; zamenjajte dvigalo s stopnicami, krajše razdalje premagujte peš in ne z avtomobilom, iz avtobusa izstopite 1 postajo prej kot običajno. Z izboljšanjem telesne pripravljenosti vključite v vsakdan raznovrstne športno-gibalne aktivnosti. Vsakdo izmed nas lahko najde športno aktivnost zase. Ena vedno bolj priljubljenih rekreativnih panog je tudi v Sloveniji postala nordijska hoja. Nauči se jo lahko vsak. Omogoča nam gibanje v naravi, v skoraj vsakem vremenu. Primerna je za ljudi različnih starosti in različnih fizičnih sposobnosti; njene pozitivne učinke (aktivira 90% mišic, izboljša gibljivost hrbtenice, izboljša splošno počutje in razpoloženje, poveča porabo energije povprečno za 20%, sprošča mišično napetost, razbremeni sklepe, popravlja vzorec hoje in vodi k bolj pokončni drži) lahko izkoristi tako nekdo, ki je bil do sedaj telesno zelo malo dejaven kot tudi vrhunski športnik.
Zveza za nordijsko hojo Slovenije (ZNHS), ki skrbi za promocijo nordijske hoje, je z letošnjim letom uspešno kandidirala na razpisu Ministrstva za zdravje v Programu spodbujanja zdravega življenjskega sloga in zmanjševanja dejavnikov tveganja ter dejavnosti društev bolnikov z naslovom: Z nordijsko hojo in zdravo prehrano premagujemo ovire. Glavni namen projekta je povečati število telesno aktivnih prebivalcev v Sloveniji preko promocije nordijske hoje s poudarkom na zdravi in uravnoteženi prehrani. V okviru tega bo ZNHS pripravila več aktivnosti o katerih bo pravočasno obveščala v lokalnih medijih, časopisih in na svoji spletni strani www.znhs.si.
Martina Mlaker, dr. med. spec.

  • Kontakti +

    Naslov: Zveza za nordijsko hojo Slovenije, Parmova 41, 1000 Ljubljana Več o tem...
  • Galerija +

    Svetovni vrh nordijske hoje v Sloveniji, Kranjska Gora 3. in Več o tem...
  • 1
  • eles
  • logo-anwi-it
  • logo-gnfa
  • logo-pfnw-eu
  • oneway
  • alpina