Razgibajmo svoje telo z nordijsko hojo

V današnjem članku vam želimo predstaviti nekaj zaključkov in spoznanj, ki naj bodo izziv, da bomo zbrali dovolj moči in volje, vstali izza mize ali z udobnega kavča in se začeli gibati. »INWA nordijska hoja« je najboljša in najcenejša vrsta rekreacije, ki omogoča razgibanje celega telesa tako, da se po najmanj (ali vsaj) polurni hoji domov vrnemo zadovoljni. S člankom vas želimo spodbuditi, da poiščete pravega INWA inštruktorja, ki vas bo seznanil z nordijsko hojo in vas tudi naučil vseh njenih skrivnosti in prednosti.

V svetu se z nordijsko hojo ukvarjajo univerze in inštituti s področja medicine, športa in rekreacije, ki v svojih zaključkih ugotavljajo, da je »INWA nordijska hoja«, naučena po metodi »10 korakov« vrsta rekreacije, ki je nadgradnja običajne hoje, ohranja vse značilnosti običajne hoje, le da z uporabo palic tako povečamo učinke, da so primerljivi s tekom. Tako lahko npr. celo nadomešča tek pri ljudeh, ki zaradi različnih razlogov ne morejo več teči.

Ritmično ponavljajoči gibi okončin in rotacijski gibi trupa pri nordijski hoji zagotavljajo:

  • dovolj veliko število ponavljajočih gibov
  • sprostitev
  • izboljšanje ravnotežja in koordinacije
  • izboljšanje simetrije gibanja
  • zaporedje aktiviranja mišic po vzorcih normalnega gibanja človeka.

Med splošne ugodne posledice rednega izvajanja nordijske hoje spada preprečevanje srčnih bolezni in oslabitve, osteoporoze ali odprava rizičnih faktorjev, kot so visok krvni pritistk, diabetes mellitus, prekomerna telesna teža, povišane krvne vrednosti, povečanje sečne kisline in pomanjkanje gibanja. Nemška zveza GNFA pa je podrobneje raziskala tudi vplive »INWA nordijske hoje« po posameznih področjih

Vpliv na srce in ožilje
Ob rednem izvajanju nordijske hoje sta dokazano znižanje srčnega utripa v mirovanju kot tudi počasnejše naraščanje ob obremenitvi. Pri večletnem obsežnem treningu je opazno povečanje srčne mišice in srčnega atrija ter izboljšano kroženje krvi v srčni mišici. Poveča se maksimalna zmožnost prejemanja kisika, ekonomičnost dela srca in s tem zmanjšuje obremenitev srca.

INWA nordijska hoja dokazano vpliva na:

  • zmanjšano tveganje za nastanek arterioskleroze
  • zmanjšanje vrednosti maščob v krvi in povečanje dobrega holesterola
  • zmanjšanje distribucije stresnega hormona
  • izboljšano oskrbo organov in mišičja s kisikom in hranili
  • boljšo pretočnost - zmanjšano trombotično težnjo
  • povečanje količine krvi in večkratno povečanje količine hemoglobina

Vpliva na pljuča
Povečanje maksimalnega dihalnega volumna in izboljšanje dihalne ekonomije za primerljivo obremenitev.
Vpliva na mišičje
Izboljšan krvni pretok v mišičju, izboljšana distribucija kisika, hranjenje in obdelava kisika.

Vpliv na imunski sistem
Krepitev imunskega sistema, preventivno učinkovanje pred tumorskimi boleznimi.

Vpliv na telesno zmogljivost
Izboljšana kondicijska zmožnosti in povečana zmožnost delovanja v poklicu/službi, čez dan in v prostem času.

Vpliv na regeneracijo telesa
Pospešeno okrevanje, izboljšana zmožnost regeneracije.

Vpliv na oblikovanje postave
Dodatna poraba energije zmanjša količino telesne maščobe, posledično je opazno zmanjšanje telesne teže pri prekomerno obteženih, predvsem ko se izvaja nordijska hoja v kombinaciji s kvalitetnimi in/ali kvantitativnimi spremembami v prehranjevanju.

Vpliv na psihično stanje
Izboljšanje dobrega počutja, zmanjšanje stresa in strahov, razvoj telesne samozavesti. Na fakulteti Univerze v Salzburgu so v študiji primerjali hojo, nordijsko hojo in tek. Nordijsko hojo so razdelili na slabo (tehnično površno) in dobro nordijsko hojo. Z vsemi razpoložljivimi napravami so testirali porabo kisika, obremenitev sklepov in hitrost gibanja ter ugotovili:

  • Slaba tehnika nordijske hoje ni efektivna glede na porabo energije.
  • Dobra tehnika nordijske hoje je zelo efektivna glede na porabo energije.
  • Hoja in nordijska hoja sta zelo efektivni alternativi teku.

Študija se zaključi z naslednjo ugotovitvijo:
INWA nordijska hoja je šport za prosti čas z relativno visoko porabo energije brez velike obremenitve sklepov, primerna za vse starosti, primerna kot preventivni ali rehabilitacijski trening in se priporoča za prekomerno obtežene.

V Sloveniji za promocijo nordijske hoje in sodelovanje z svetovno zvezo INWA skrbi Zveza za nordijsko hojo, ZNHS, ki je članica INWA od leta 2004. Slovenski INWA inštruktorji sodijo tako med pionirje svetovne Zveze, ki je lani praznovala svojo deseto obletnico delovanja, in so usposobljeni za prenos znanja in učenje po metodi »10 steps – 10 korakov« INWA nordijske hoje za vse, ki to želijo.

Konec septembra 2012 bo v Benetkah konvencija INWA (International Nordic Walking Federation), ki se je bodo udeležile delegacije iz blizu trideset državnih zvez INWA, z izjemo Afrike. Prišli bosta tudi v lanskem letu sprejeta zveza iz Indije in letošnja novinka Izrael.

Nekajdnevna konvencija je posvečena izobraževanju in predvsem prenosu znanj in rezultatov raziskav o preventivnih in rehabilitacijskih vplivih nordijske hoje na telo. Letošnja konvencija bo prvenstveno posvečena rezultatom analiz in dognanj vpliva INWA nordijske hoje -10 korakov na osteoporozo in Alzhaimerjevo bolezen.

ZNHS bo z INWA inštruktorji nordijske hoje prisotna tudi na jesenskih prireditvah v Sloveniji, kjer bodo predstavili osnove nordijske hoje:
8. 9. 2012 na Rogli - Alpinin pohod z zvezdami smučarskega teka in biatlona; www.alpina.si
22. 9.2012 v Strunjanu - Nordijska hoja z NIKO, www.dnevnik.si
29. 9.2012 v Svečini – nordijski pohod Vinotour, www.svecina.com

Za zaključek torej vabilo k začetku. Začnite se gibati, preizkusite nordijsko hojo, ne bo vam žal! Kdor se enkrat nauči »INWA nordijske hoje 10 korakov« nikoli več ne pusti palic v kotu, da jih pajek preplete v svoje mreže, temveč sam v svojem telesu spleta neskončno mrežo zdravja in dobrega počutja.

 

  • Eles
  • Logo Gnfa
  • Logo Pfnw Eu
  • Oneway
  • Alpina

ministrstvo

Spletno stran smo pripravili na Zvezi za nordijsko hojo Slovenije v okviru projekta " Z nordijsko hojo in zdravo prehrano premagujemo ovire", ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje.